Thursday, December 27, 2012

kenapa mereka Curang ??

assalamualaikum..nampak tak title kat atas..nampak ? tak nampak sudah ! please be dissapeared..eh macam salah eja je..okayy i should carry my dictionary from now on...

okayy continue..xoxo
macam gedik je tulis 'xoxo' bagai...eeii~
jum layan dialog nie dulu...

lelaki: i dah taknak couple dengan u..
girl: why ?
lelaki :coz you gemok i dah ada perempuan lain..
girl : laa ! kenape tak cakap awal-awal..i dari dulu dah curang kot !

okayy cam gampang bukan ?

today entry pasal curang..let's start with boys..kenapa lelaki curang ??

1) Kaya- curang selalunya dikaitkan dengan berharta. Lelaki yang kaya lebih cenderung untuk curang kerana kebanyakan perempuan mudah ditekel dengan handbag Gucci dan juga kasut Padini.

2) Handsome

- muka yang jambu dijadikan faktor curang. Walaupun miskin, papa, kedana, sengkek, tapi asal ada rupa, mak-mak datin senang dijadikan mangsa.

3) Bosan

- perhubungan selama 5tahun akhirnya diakhiri ditamatkan kerana bosan. Tiada aktiviti yang menyeronokkan seperti mula-mula bercinta.

4) Menyampah

- mungkin dah penat melayan kerenah bini/awek yang terlalu mengada-ngada atau demand lebih, akhirnya curang menjadi penyelesaian. Selama ini, selalu menipu untuk menjaga hati pasangan, tetapi hakikatnya, ...

5) Counter-Curang

- si pasangan perempuan memulakan langkah curang, akhirnya lelaki juga mulai mencari ruang-ruang kosong untuk counter-curang. Konsep ini diberi nama fair and square.

7) Queen Control

- lelaki yang selalu menjadi mangsa kepada bini/awek selalunya akan bertindak secara senyap-senyap. Walaupun pada fizikalnya nampak biasa, tetapi adanya satu perasaan ingin memerintah di dalam hati.

8) Selekeh

- sama seperti perempuan, imej adalah satu perkara penting di dalam hidup. Bini/awek yang selekeh juga boleh menjadi faktor lelaki curang.

9) Cinta lama

- sama seperti drama-drama TV indonesia yang selalu ditayangkan di media prima, awek lama yang muncul kembali juga boleh menjadikan seorang lelaki itu curang kepada pasangannya. Lebih-lebih lagi, jika si awek lama bagi greenlight

lebih kurang lah cenggitu...lahai ~ jangan nak banyak bunyi tanya kenapa sebab musabab di atas wujud okayy...aku sekeh sekor-sekor nanti...

okay perempuan pulak..be prepared ladies..ha ha ha *ketawe jahat*

1 Terasa diperkecilkan/dimalukanAda kan separuh lelaki nie suka sangat memperkecilkan gf dorang . Sebagai contoh memalukan gf dorang depan kawan-kawan yang lain lepastu buat muka tak besalah .  Sayang pun sayang jugak tapi kalau dah tiap hari terkene macam nie boleh pergi jalan lah kan . Sikit-sikit tu boleh diterima lagi , mungkin tu gurauan tapi kalau dah sampai mengaibkan gf tu . Haa , itu makanan dia .

2 Rasa diri terkongkong

Bf terlampau mengongkong pun tak boleh juga . Nak keluar dengan kawan perempuan pun tak boleh . Nak buat apa-apa kena bagitahu dulu . Naik rimas lah pulak rasanya kan . Lepastu nak ke-hulur-ke-hilir semua nak ikut . Macam takde life dah pulak dah . Baru bf belom kahwin lagi tu . Kalau dah kahwin tu lain cerita lah .

3 Bf kaki pukul

Ini sememangnya perlu di-tinggalkan/di-menduakan . Suka sangat menibai gf tu , ingat gf tu apa ? tempat meluahkan segala amarah ke . haish . Bahaya lelaki seperti ini ye adik-adik . Kalau boleh mintak dijauhkan .

4 Bosan dengan pasangan
Haa . ini yang pasti bukan wanita sahaja mengalami sebegini ye adik-adik . Ia dialami oleh lelaki-lelaki diluar sana juga . Perkara ini biasa terjadi kepada mereka-mereka yang tengah bercinta . BIASA bro biasa . Bosan disebabkan perangai pasangan mereka . Kalau yang mana bf satu tempat , satu taman , satu kolej , satu class , satu katil . Eh ? okay gurau . Ini peratusan dia mungkin 90% akan terwujudnya perasaan bosan tu . Jadi kalau dah dekat-dekat tu cuba cari kelainan sikit dalam komunikasi tu . Ataupun tukar aktiviti kebiasaan tu kepada aktiviti lain-lain .

panjang bukan ? haha sila lah baca..sayang uolls..okayy copypaste dari blog chillwithmebebeh and jangan ingnore

malas cakap banyak..kerja tak jalan...buku log kosong markah rendah lalu tak dapat sijil diploma..kbye..terima kasih sudi baca...!

p/s : dorang cakap aku nampak lain bila pakai selendang..nampak comel..haha ! perasan sendiri !


No comments:

Post a Comment

latest news !
current kerjaya : mengacau orang & student practical

credit to

background : kemetot chomel
freebies : cikin