Sunday, January 6, 2013

#007 Bau Yang Paling Annoying

assalamualaiku..hye uolls..hari nie hari AHAD...yes AHAD...esok kerja weyh....sebagai remaja-dah-nak-dewasa..wajib saya kata,,saya benci isnin kerana...saya perlu bekerja...gila malas...aku nak mintak halal lah ea entry aku yang lepas..aku tak tahu celah mane nak sambung..kira halal lah kan ? sayang uolls!!



okay terus pergi tajuk entry...nampak situasi kat atas tu...sila lah nampak..aku malas nak layan orang ngada-ngada buat-buat tak nampak nie...dalam dunia ada bermacam bau pelik yang kadang-kadang buat kita terfikir macam nie sambil mengembang-ngembang kan lubang hidung kita...

'gila pelik bau dia...busyuk nya..masyaallah...'
'demmit..bau apakak ini...'menakjubkan'...''

DURIAN...yes durian..rasa dia memang sedap..aku suka makan durian malah kalau Incik papa dan Puan mama bagi aku durian sebijik...aku boleh hadap mende tu sorang-sorang...tapi satu jea aku kurang..BAU durian tu..toksah kabo lah...menusuk kalbu tahu bau dia..

okay..tu satu..lagi satu ialah bau BANGLA...yes..aku rasa rata-rata rakyat jelata Malaysia cukup anti dengan bau mereka nie..terutamanya bila waktu mereka balik kerja petang-petang tu..wangi ouh...aku ikhlas puji nie...tak nampak muka aku yang penuh dengan keikhlasan nie...!!

benda nie terjadi pada hari Ahad, pada pukul suka-hati-hangpa...aku baru balik kerja..ya saya memang rajin buat overtime...*gebang*...naik bus number 100..siapa pernah naik bus kat putrajaya tahu lah sistem per'bus'an kat sini macam mana...tak lama lepas tu naik 4 ekor orang BANGLA...bau dia boleh 'dibanggakan' minyak wangi jenama Calvin Klein baleh berkecil hati atas alasan bau Bangla lagi 'KUAT' berbanding bau minyak CK tu...selang 5 minit..naik akak..baru balik dari Carefour mungkin..tiba-tiba aku terbau satu aroma..ya ! bau DURIAN..semerbak satu bus...

cuba anda bayangkan bila dua bau itu bersatu dalam satu bus..ber aircond siap...ya ! DURIAN + BANGLA = DURBANG derr...bau dia sangat dasyat sampai hidung aku berkecil hati tak nak menjalankan kerja beliau sebagai hidung..aku dah tak boleh duduk diam-diam..tiba-tiba aku rasa yang dunia aku gelap..aku rasa oksigen dah lari keluar dari bus tu...dasyat tak dasyat bau dia...muehehe~

dalam hati dah pasang niat..''gampang...!! turun je bus nie..aku nak sedut sebanyak oksigen...'' 

annoying gila bau dia tahu...!!! boleh gila aku kalau duduk sejam dua jam dalam bus tu...

cuba korang taruk 4 orang bagla campur seorang akak bawak duria...gila tak gila bau dia...kalau uolls tak caya bau dia sangat annoying..mohon buat experiment tu..sila lah rasa sendiri keadaan tu...gerenti nyesal sampai nangis guling-guling...=.=''

okay..malas dah nak citer..pening + loya tak abis lagi nie...see you next time...k bye :D

p/s: aku rasa cam seminggu nak demam..esok pergi klinik..aku nak cakap kat dokter tu...''saya demam kerana ter bau bagla dan durian serentak..jangan cakap banyak..sila bagi ubat segera...'' agak-agak dokter tu nak percaya tak ?? 


No comments:

Post a Comment

latest news !
current kerjaya : mengacau orang & student practical

credit to

background : kemetot chomel
freebies : cikin